Klachtmanagement
Welke plaats nemen klachten in binnen uw organisatie?
Wat legt u er over vast?
Wat leert uw organisatie ervan?

Klachten zijn een wezenlijk onderdeel van de bedrijfsvoering. Waar gewerkt wordt vallen spaanders. Goed omgaan met klachten van klanten draagt in belangrijke mate bij aan het succes van de organisatie. Goed omgaan met klachten is van grote invloed op de klant- en medewerkers­tevredenheid, maar ook op het imago van uw organisatie.

Ausculto adviseert in het opzetten van een interne klachtprocedure, waarin de burger centraal staat en de organisatie leert. Klachtmanagement is een belangrijke stap in de kwaliteitszorg van uw dienstverlening.
Meer ook dan het opzetten van een beleidsplan, een werkinstructie, of zelfs een ISO gecertificeerd kwaliteitsmanagementsysteem.

De benadering van een klacht­ wordt namelijk sterk door de bedrijfscultuur bepaald. Binnen een afrekencultuur zal een medewerker niet snel een klacht melden, alle interne procedures ten spijt.

Ausculto kan daarnaast ook uw klachtafhandeling uitvoeren, eventueel op stuks basis.
Afhandeling gebeurt door een NMI geregistreerd mediator. Zie ook Ausculto?